Re: Problem z Autoexec.nt

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 20:40:58 MET DST

Użytkownik "Paweł S. @op.pl>" <panda25<usun_to> napisał w wiadomości
news:ceimjm$2ed$1@atlantis.news.tpi.pl
> Witam!
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości
>
> [ciach]
>
> Zgadza, się znalazłem odwołanie do plików "autoexec.nt" i
> "config.nt", ale wspomniane gierki plików *.pif nie posiadają. Poza
> tym, o ile mi wiadomo, one są pod windows, więc po co to odwołanie do
> DOS'a?

Zapytaj się ich autora. Nie mam pojęcia, czemu korzysta z tych plików,
skoro - jak piszesz - są to gierki pod Windows.

> I w końcu o co chodziło w tym komunikacie - na tę okoliczność
> eksperymentalnie przyróciłem stan poprzedni (usuwając plik
> autoexec.nt z katalogu system32). Brzmi on następująco:
> [nazwa okna: "16-bitowy podsystem Windows"]
> C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT.Ten plik systemowy nie nadaje się do
> uruchamiania aplikacji systemu MS-DOS lub Microsoft Windows. Wybierz
> przycisk "Zamknij", aby zakończyć działanie aplikacji.

Hmm... pogubiłem się już ;-). Zdaje się, że domyślna sesja DOS-a zawsze
uruchamia się poprzez _default.pif, tam jest odwołanie do autoexec.nt i
tamże zmienia się parametry takiej sesji. Oczywiście, jeśli utworzysz
własny plik .pif dla konkretnej aplikacji, to tam sobie możesz to
inaczej poukładać.

> Swoją drogą - dziwnie wygląda ten autoexec.nt :-)
> "REM" na "REM" stoi i "REM pogania :-)

Bo on nie zastępuje "starego" pliku autoexec.bat, tylko umożliwia tej
maszynie wirtualnej uruchomienie paru poleceń, które mogą być dla
konkretnej sesji DOS-a przydatne. Bo to nie jest w pełni DOS, to jest
namiastka DOS-a, aczkolwiek dość udana, ale ma swoje ograniczenia.

/odpowiadając zmień px na pl/