Re: w2000 + linuks = boot_w2k_WYKANCZA_DYSK !

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 20:28:40 MET DST

Użytkownik "Tomasz Onyszko" <T.Onyszko_nospam_@w2k.pl> napisał w
wiadomości news:ceiu66$8uh$1@inews.gazeta.pl

> latwiejszy do skorygowania niz uruchomienie linuxa z boot loadera Win

E, to też jest proste. Wystarczy skorzystać z programiku Bootpart -
utworzenie pliku z odpowiednim sektorem startowym i dopisanie go do
Boot.ini wykonuje się tu jednym poleceniem. I będzie to działać, ale pod
warunkiem, że wcześniej Lilo posadziliśmy w bootsektorze partycji.
A jeśli chcemy mieć Lilo w MBR dysku? Wtedy jest trudniej. Ja do takiej
zabawy mam jakąś płytkę live-linux (polecam PLD-Live). Po uruchomieniu
Linuxa trzeba podmontować partycję z Linuxem do jakiegoś katalogu,
wykonać chroot <tenże_katalog>, spod chroota podmontować partycję z Lilo
(do katalogu /boot) i odpalić jedno jedyne polecenie: lilo. I to
wszystko.

/odpowiadając zmień px na pl/