Re: Problem z Autoexec.nt

Autor: Dariusz Kuliński / TaKeDa <spam_goes_here_at_takeda.tk>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 09:48:09 MET DST

On Sun, 1 Aug 2004 04:05:19 +0200, Paweł S. wrote:

Nie jestem, żadnym ekspertem, więc mogę się mylić, ale spróbuję
odpowiedzieć.

> Pytania:
> 1) Czy to jest właściwy zabieg (jak coś działa - nie zmieniaj tego :-))
> Ajeżeli to nie jest dobre rozwiązanie, to co zrobić?

ZTCW to, to nie zaszkodzi to tylko plik który mówi co załadować przed
uruchomieniem starych dosowych programów.

> 2) Dlaczego go nie było?

Nie mam pojęcia, ale do normalnej pracy nie jest potrzebny (u mnie w
windows 2000 ten plik istnieje)

> 3) Czy to normalne, że plik "autoexec.nt" nosi datę z 2001 r.? (podczas gdy
> config.nt ma datę tegoroczną, kwietniową)

Może dlatego, że ten plik (autoexec.nt) nie był stworzony podczas
instalacji, możliwe że ma datę jaką ma plik na instalacyjnym CD. Chyba masz
XP to IMHO data by się zgadzała.

> 4) Czy to normalne, że w katalogu głównym nie ma "autoexec.bat", a
> "config.sys" ma wielkość "zerową"?

autoexec.bat i config.sys były używane za DOS'owych czasów, przy starcie
systemu mówiły co ma być załadowane do pamięci (sterownik do cdromu, myszki
itp)
Jeszcze przy windows 95,98,me były używane, bo te systemy nadal były
nakładką na DOS'a. NT już taki nie jest, i te pliki są tylko dla
kompatybilności, z tego co pisze w komentarzach, to podane
programy/sterowniki są ładowane przed startem DOS'owego programu.

> Co ciekawe, wszystko funkcjonuje (chyba wszystko?)

To chyba dobrze, nie? :)

> Bardzo proszę o wypowiedzi proste, dla laika :-)

Starałem się. A do reszty - jeżeli gdzieś się mylę, proszę mnie skorygować.

--
takeda@IRCnet.EFnet, ICQ# 15827691, TLEN: taked4
EMAIL: 6d3cq1u02@NOsneakemailSPAM.com