Re: Problem z Autoexec.nt

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 09:56:31 MET DST

Użytkownik "Paweł S. @op.pl>" <panda25<usun_to> napisał w wiadomości
news:cehj5b$9nq$1@atlantis.news.tpi.pl
> Otóż inspirowany zdawkowymi informacjami z różnych grup dyskusyjnych,
> zauważylem, że w ww. katalogu 'windows\system32' nie ma pliku
> "autoexec.nt", a jedyna jego wersja (odnaleziona dziękui uprzejmości
> WC) była w katalogu "windows\repair".
> Gdy skopiowałem go eksperymentalnie do "windows\system32" - problemy
> ustąpiły.
> Pytania:
> 1) Czy to jest właściwy zabieg (jak coś działa - nie zmieniaj tego

Widać był potrzebny ;-)..

> :-)) Ajeżeli to nie jest dobre rozwiązanie, to co zrobić?
> 2) Dlaczego go nie było?

Bo normalnie używany jest on tylko gdy uruchamiamy programy DOS-owe.
Zajrzyj we właściwości dowolnego pliku .pif, a będziesz wiedział jak go
wykorzystać.

> 3) Czy to normalne, że plik "autoexec.nt" nosi datę z 2001 r.?
> (podczas gdy config.nt ma datę tegoroczną, kwietniową)

Być może config.nt został w międzyczasie zmodyfikowany.
Oryginały masz w instalce.

> 4) Czy to normalne, że w katalogu głównym nie ma "autoexec.bat", a
> "config.sys" ma wielkość "zerową"?
> Co ciekawe, wszystko funkcjonuje (chyba wszystko?)
> Bardzo proszę o wypowiedzi proste, dla laika :-)

Te pliki są używane jedynie podczas fazy inicjacji DOS-a, a XP nie ma
DOS-a. Ma maszynę wirtualną, która używa plików z rozszerzeniem .nt.
Jako ciekawostkę powiem ci, że istnieje sposób wymuszenia uruchamiania
zawartości autoexec.bat podczas startu XP, tylko nie bardzo wiadomo do
czego to wykorzystać ;-).

/odpowiadając zmień px na pl/