Problem z Autoexec.nt

Autor: Paweł S. <usun_to>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 04:05:19 MET DST

Witam,
wyprzedzająco - starałem się przeszukać archiwum grupy, zanim zdecydowałem
się zamieścic ten list. Znalazłem jeden wątek, który troszkę rozjaśnił mi
sprawę, ale nadal mam pytania. Stąd list.
Otóż do dziś wydawało mi się, że w katalogu głównym C: (WinXP) odnaleźć
można autoexec.bat i config.sys. Tak bowiem było (chyba?) w moim poprzednim
Win98. Teraz, gdy pojawił się pewien problem i zacząłem przeszukiwać grupy,
dowiedziałem się o rzekomym istnieniu plików "autoexec.nt" i "config.nt" w
katalogu 'windows\system32'.
Dziś pojawił się problem z uruchomieniem jakiejś gierki typu Chess, czy
Tetris - pojawiał się wówczas komunikat, że programu nie można uruchomić,
coś o 16-bitowym systemie - proszę wybaczyć ten laicki bełkot, ale nie
pamiętam dokładnie treści tego komunikatu, gdyż problem poniekąd jest
rozwiązany.
Otóż inspirowany zdawkowymi informacjami z różnych grup dyskusyjnych,
zauważylem, że w ww. katalogu 'windows\system32' nie ma pliku "autoexec.nt",
a jedyna jego wersja (odnaleziona dziękui uprzejmości WC) była w katalogu
"windows\repair".
Gdy skopiowałem go eksperymentalnie do "windows\system32" - problemy
ustąpiły.
Pytania:
1) Czy to jest właściwy zabieg (jak coś działa - nie zmieniaj tego :-))
Ajeżeli to nie jest dobre rozwiązanie, to co zrobić?
2) Dlaczego go nie było?
3) Czy to normalne, że plik "autoexec.nt" nosi datę z 2001 r.? (podczas gdy
config.nt ma datę tegoroczną, kwietniową)
4) Czy to normalne, że w katalogu głównym nie ma "autoexec.bat", a
"config.sys" ma wielkość "zerową"?
Co ciekawe, wszystko funkcjonuje (chyba wszystko?)
Bardzo proszę o wypowiedzi proste, dla laika :-)

Pozdrawiam

Paweł