Re: Platforma NET Framework 1.1

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 30 May 2004 - 13:38:21 MET DST

Paweł Goleń wrote:
> Nawet na moim Celeronie 1.7, 256MB RAM aplikacje napisane w .NET chodzą
> akceptowalnie szybko i szczerze mówiąc nie widzę wielkiej różnicy między
> powiedzmy SharpDevelop a Mozilla Thunderbird, może nawet czasami ze

Mozilla sama w sobie jest niestety zbyt nadętym projektem,
głównie przez swoją wieloplatformowość. Zarówno Mozilla, jak
i .NET przede wszystkim straszliwie obciążają pamięć (chociaż
.NET przynajmniej nie ma takich wycieków pamięci jak Mozilla).

> wykorzystanie języków typu C# czy Java powoduje zwiększenie
> bezpieczeństwa całej aplikacji. Tam już nie jest tak prosto odstrzelić

Można to też osiągnąć własnymi, zoptymalizowanymi bibliotekami.
Tylko programista musi wiedzieć, jak takie biblioteki napisać.

> tutaj do porzucenia języków niższego poziomu, ale jednak jestem
> zwolennikiem zbalansowania wydajności oprogramowania, łatwości jego
> tworzenia i utrzymania oraz bezpieczeństwa.

Ja również, ale na poziomie własnych bibliotek klas, które
się rozumie od podstaw aż po aplikację, a nie narzuconych
bibliotek, w których ma się dostęp tylko do API i czasem
trzeba się domyślać jak coś tam działa i dlaczego w jakimś
konkretnym przypadku nie działa.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |