Re: Platforma NET Framework 1.1

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Sat 29 May 2004 - 11:54:33 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Nie nawołuję do pisania w asemblerze (choć wielu by się taka
> kuracja przydała), ale jestem bardzo przeciwko upraszczaniu
> pracy programistów kosztem wydajności oprogramowania.

Nawet na moim Celeronie 1.7, 256MB RAM aplikacje napisane w .NET chodzą
akceptowalnie szybko i szczerze mówiąc nie widzę wielkiej różnicy między
powiedzmy SharpDevelop a Mozilla Thunderbird, może nawet czasami ze
wskazaniem na lepszą wydajność tego pierwszego. Z drugiej strony
wykorzystanie języków typu C# czy Java powoduje zwiększenie
bezpieczeństwa całej aplikacji. Tam już nie jest tak prosto odstrzelić
sobie nogę jak w C. Oczywiście, można pisać również bezpieczny kod w
językach niższego poziomu, ale obserwując niektórych developerów mam
poważne wątpliwości, czy do nich to dociera... Oczywiście, nie nawołuję
tutaj do porzucenia języków niższego poziomu, ale jednak jestem
zwolennikiem zbalansowania wydajności oprogramowania, łatwości jego
tworzenia i utrzymania oraz bezpieczeństwa.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl