Jak TP/Orange konfiguruje modemy dsl?

Autor: Przemyslaw Kwiatkowski <micha_at_micha.waw.pl>
Data: Sun, 28 Oct 2012 12:34:25 +0100

Hello,

Pojawiła się potrzeba stałego IP, więc zadzwoniłem na infolinię TP, żeby
dowiedzieć się jak zrobić upgrade z Neostrady do DSL. W ramach rozmowy
dowiedziałem się, że:

[...]
- Dostanie Pan modem, który będzie własnością Telekomunikacji i będzie
miał wbudowany router bezprzewodowy.
- ??? No to to stałe IP, na którym mi zależy, to będzie IP routera, czy
IP komputera do niego podłączonego?
- IP routera.
- ??? No ale ja chcę podłączyć serwer i to ma być stałe IP dla niego.
- Też tak można połączyć.
- No ale wtedy router nie działa?
- Działa.
[...]

To jak w końcu jest skonfigurowany ten modem? Będzie "użyteczne" stałe
IP dla mnie? I jednocześnie modem będzie na tym samym IP robił maskaradę
do wifi? Niby jak???

--
MiCHA