Re: Jak TP/Orange konfiguruje modemy dsl?

Autor: Sylwester Zarębski <zbieracz_at_isp.net.pl>
Data: Sun, 28 Oct 2012 14:27:01 +0100

Dnia Sun, 28 Oct 2012 12:34:25 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]
> To jak w końcu jest skonfigurowany ten modem? Będzie "użyteczne" stałe
> IP dla mnie? I jednocześnie modem będzie na tym samym IP robił maskaradę
> do wifi? Niby jak???

U klienta mieliśmy taką sytuację, działa to bardzo prosto.
Na interfejsie eth0 jest skonfigurowany bridge wraz z normalnym
routingiem, czyli z jednej strony masz NAT z sieci np. 192.168.0.0/24 na
interfejs WAN, a z drugiej masz bridge, gdzie adres zew. (z puli WAN)
ustawiasz na jakimś serwerze i ustawiasz routing na IP WAN routera.

Oczywiście wymaga to by pula dla WAN była przynajmniej /29 -
ośmioadresowa.

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski