Re: Jak TP/Orange konfiguruje modemy dsl?

Autor: Lemat <#_at_lemat.priv.pl>
Data: Sun, 28 Oct 2012 14:53:04 +0100

Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> Hello,
>
> Pojawiła się potrzeba stałego IP, więc zadzwoniłem na infolinię TP, żeby
> dowiedzieć się jak zrobić upgrade z Neostrady do DSL. W ramach rozmowy
> dowiedziałem się, że:
>
> [...]
> - Dostanie Pan modem, który będzie własnością Telekomunikacji i będzie
> miał wbudowany router bezprzewodowy.
> - ??? No to to stałe IP, na którym mi zależy, to będzie IP routera, czy
> IP komputera do niego podłączonego?
> - IP routera.
> - ??? No ale ja chcę podłączyć serwer i to ma być stałe IP dla niego.
> [...]

Dostaniesz 4 adresy IP z czego tylko jeden będzie dla ciebie użyteczny.
Jest też opcja, że dostaniesz 8 adresów IP z czego tylko 5 będzie
użytecznych.

3 brakujące adresy to właśnie IP routera, broadcast i adres sieci.

Na urządzeniu, które podepniesz do routera jako pierwsze ustawiasz jeden z
adresów użytkowych. Jeżeli chcesz mieć sieć lokalną to na tym urządzeniu
robisz NAT. Niektóre routery potrafią od razu zrobić NAT i odpowiednie
przekierowanie portów do środka sieci.

--
Pozdrawiam
Lemat