Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: Tomasz Śląski <tom_at_kebab.org.pl>
Data: Thu 28 Apr 2011 - 12:29:48 MET DST

Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

> Tom, jeżeli używasz innej transmisji, pozwolenia czy kanalizacji dla tego,
> który ogląda gołe dupy, słucha radia internetowego czy ściąga dystrybucje
> debiana, to i owszem.

Zasadniczo jest pewna różnica. Jak ciągnie gołe dupy zza oceanu, to zużywa
droższe pasmo niż 'krajowe' z X-ów, które zazwyczaj mają kesze góglowe i
inne na podorędziu. Zadaniem operatora jest tak wybalansować posiadane
styki, żeby mniej więcej wszyscy byli zadowoleni i jakaś marża z tego była.
Natomiast nie mam nic przeciwko budowaniu ofert 'na miarę', bo na co dzień
to robię: sprzedaję 'worek z internetem', gdzie jest wszystko (obecnie około
390 tys prefixów IPv4), ale sprzedaję też po kawałku, kto co potrzebuje.

> Ale mój stan wiedzy podpowiada mi, że koszty te są stałe, niezalezne od
> kontentu.
> No chyba, że coś się zmieniło w ostatnich miesiącach, to mnie oświeć.

Co do stałości tych kosztów względem kontentu masz rację, ale jw: jest
różnica w zależności od tego, do jakich zasobów klient głównie generuje
ruch - pytanie "z tepsą krajową, czy bez" jest nadal aktualne i nadal wpływa
na wartość kontraktu.

--
Ślązak