Re: debata o jako ci - UKE - zapraszamy

Autor: Zboj <zboj_at__at_mnc.dot.pl>
Data: Wed 27 Apr 2011 - 10:56:28 MET DST

> Ale co do reszty to z pewnością racja chociaż raczej chodzi o to, że
> Ministerstwo proponuję ustawę, UKE je opiniuje i jeśli my nie podrzucimy
> UKE dobrych pomysłów to Ministerstwo nas urządzi po swojemu.

Owszem.

> Tylko, że dobrych pomysłów ciągle brak...

Podałem jeden - określanie CIRu lub podobngo parametru. Konsekwentnie - nie
dochowanie parametru daje podstawę do reklamacji i ew. rozwiązania umów.
Oczywiście pozostaje wskazanie jak i gdzie mierzymy CIR. Bo nie ma i nie
może być gwarancji na każdą możliwą destynację na świecie. Do routera
brzegowego operatora też zresztą nie - bo za nim może być przysłowiowy 1
DSL, a sam LAN/MAN danego ISP może śmigać.

Inny pomysł, ale znacznie trudniejszy i wymagający raportów, to zdefiniowany
max overbooking WANów względem zakontraktowanych pakietów. To koszmarnie
jednak trudne raportowo i dowodowo. CIR wydaje się sensowny. Podajesz wtedy
max sieci i minimalną gwarancję.

Pozdrawiam,

Piotr Marciniak (ISP/KIKE)