Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: Zboj <zboj_at__at_mnc.dot.pl>
Data: Tue 19 Apr 2011 - 11:47:05 MET DST

> dyskusja pewnie zejdzie na GSMy "mylnie swiadomie" sprzedajacy dostep
> mobilny do domow .....

Problem dot. oczywiście reklamy oraz sprawozdawczości - słynny casus
komórkowy: "2 Mb w całym kraju, włącznie z Czerwonymi Wierchami", czy
podawania pasma zagregowanego stacji bazowej komórki, WiFi, WiMAX)
sugerując, iż jest to przepustowość dla abonenta. Podobny problem dot. też
innych sieci z dzielonym pasmem - np. w kablówkach. Nie bronię idei
wskaźnika, ale doświadczenie 40 kbps transferu w sieci komórkowej np. u mnie
na przedmieściach nie jest czymś wyjątkowym. I nie chodzi tyle o możliwość
zrywania umów, co o rzetelną informację i up sieci do poziomu reklamowanego
lub reklamowania/ofertowania wskaźnika osiągalnego, który przy okazji da obu
stronom (operator i abonent) wyraźny wskaźnik, co jest przedmiotem oferty i
ew. reklamacji.

Czy się to da zrobić - trudno orzec. Ale mniej więcej w/w problemu dot.
dyskusja na ostatnich konsultacjach w MI, na których miałem okazję być.

Pozdrawiam,

Piotr Marciniak (ISP/KIKE).