Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)

Autor: Icek <icek_at_do.pl>
Data: Mon 07 Mar 2011 - 11:11:38 MET
Message-ID: <il2b22$puc$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

> Podam Ci przykład który chyba zakończy ten temat. Wyobraź sobie, że
> jesteś średnim ISP na danym bloku. Wchodze też tam ja jako wielka
> korporacja i dam ludziom intenet o większej prędkości podpisze z nimi
> umowy na 24 m-c i to wszystko dajmy na to za 5 zł. Wszyscy przechodzą do
> firmy z kapitałem zagranicznym która sobie odbije oczywistą stratę w
> danym bloku na reszcie abonentów bo tam beda mieli inne "promocje" a Ty
> jako mały/średni ISP bankrutujesz bo nowy operator zrobi to samo na
> kolejnych budynkach, po czym jak doprowadzi, że się wyniesiesz i
> podniesie ceny w ramach przysługi dla abonenta. Czy teraz jest jasne o
> czym mówie? Swoja drogą zrob tak jak piszesz, że ceny w mieszkaniach
> parzystych inne niż nieparzystych.... Przykro mi kolego ale w tej kwesti
> widze, że masz mgliste pojęcie. Powtórze cen nie można różnicować a
> jeśli tak robisz to się sam prosisz o wielkie kłopoty w wrazie jak Cie
> jakis abon. gdzieś poda...Myślę, że wyjaśniłem co miałem na myśli.

tak samo jedna wrocławska firma chciała zrobić jak firma w której
pracuję świadczyła usługi. I jakoś im nie wyszło. Ludzie trzymają się
też sprawdzonej jakości i w 100% nie odejdą.

Netia dawała 6 miesięcy za friko, plus daje 200 złotych plusikowego i
jakoÅ› nie zdobywajÄ… 100% rynku.

Czy jak wejdzie netia na "twój" teren to też się obrazisz, że obejdą
"Twoich" abonentów i zaproponują 6 miechów za darmo ??

Mnie np. ruszyło jak netia chodziła po abonentach m.in. naszej firmy i
twierdziła, że kupili naszą spółkę i trzeba przepisać umowę. Ale żeby
boczyć się za zdrową konkurencję ?

Jak nie stać Cię na podjęcie walki to znaczy że jesteś za mały na ten
rynek. Nigdzie nie jest napisane, że każdy interes musi być równie
opłacalny w każdej skali. W Twojej skali już jest nieopłacalny ale
identyczny biznes w mojej skali jest opłacalny. Wynika to z innej
struktury kosztów, innego modelu biznesowego.

W moim przypadku wnerwia mnie konkurencja z innego powodu. My dajemy
4-32Mb/s (uczciwe), działające tak jak deklarujemy w ulotce czy umowie.
A konkurencja daje 100/100 za 49-51 zł a z informacji od klientów działa
w szczycie jak 512-1024kb/s. A oni umowÄ™ podpisujÄ… na 4-5 lat. I co
trzeba zrobić? Tylko i wyłącznie trzeba dostosować ofertę i podjąć
wyzwanie dając oprócz reklamowej szybkości jeszcze faktyczną dobrą jakość.

Pomijam ceny dumpingowe ale w tej branży nie da się tego ustawowo
unormować chyba. Nie raz były reklamy "przynieś wypowiedzenie od firmy X
a my damy Ci lepszy rabat".

Masz też UOKiK.

Icek
Received on Mon Mar 7 11:15:03 2011

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 07 Mar 2011 - 11:40:01 MET