Re: Info z UKE

Autor: crazy bejbi <tego.adresu_at_nie.ma.wcale>
Data: Sat 05 Mar 2011 - 12:51:39 MET

W dniu 2011-03-05 12:35, Andrzej pisze:

> Oczywiście nie każdy ISP stara się klienta nabić w butelkę, ale to nie
> oznacza, że nie warto dać klientowi narzędzia do rozliczania tych
> nierzetelnych.

Niby tak - niemniej takie restrykcyjne zapisy uderzą też w dostawców
poważnych, którzy mają awarię (szalone koparki są wszędzie :) )
Pewnych rzeczy nie da się naprawić od ręki, nawet jak się bardzo
postarasz. Zatem tutaj mamy karę niewspółmierną do przewinienia.

Zastanawiałem się dzisiaj cały czas jak to zrobić i może to zrobić
inaczej - nie karać, ale CERTYFIKOWAĆ ? Powołać jakieś ciało, które
działałoby przy UKE i jakby sieć chciała to mogłaby dać się
zcertyfikować - wtedy to "ciało" by przyjeżdżało i na życzenie samego
operatora sprawdzali by w kilku wybranych samodzielnie, albo losowo
punktach, czy przepustowości są ok - może jakiś sprzęt by zostawiali np.
żeby mierzył w różnych godzinach doby itd.

Tak wiem ... nie ma na to pieniędzy ... łatwiej dać karę i niech się
operator martwi. Ja rozumiem ludzi, którym źle działa internet, ale to
kwestia jednak edukacji, co jest czym, a nie, że "w firmie x necik jest
tańszy 2zeta to się tam przenosimy". Zamieniają przez to np. dojście
światłowodem na radiówkę na 2,4Ghz ... Kwestia edukacji - ale to jest
zadanie dla ... no właśnie dla kogo ? Dla UKE ? Dla jakieś Komisji przy
URM ? dla instytucji naukowych ? Bo przecież nie dla operatorów, choć
oni pewnie by się mogli też w to włączyć (ci uczciwi, którzy by chcieli).

Ludzie nie łapią wielu spraw. Często mam zgłoszenia, że net źle działa,
i co się okazuje ? że synek odpalił w pokoju obok na maxa jakieś
torrenty i zapchał całe wyjście. Odpowiedź klienta: co mnie to obchodzi
miało działać szybko a nie działa szybko. Albo, że nie pobiera mu adresu
IP (ja widzę jego router). Odpowiedź, że za routerem już nic nie widzę,
bo to jego sieć (ktoś mu ją konfigurował itd). Odpowiedź klienta: ma mi
działać NATYCHMIAST bo zrywam umowę ... po prostu czasem ręce opadają. I
jak mam za takich gości jeszcze obrywać w ten sposób, że jeden z drugim
mi napisze, że "nie miał neta 12 godzin", albo "nie miał neta 4Mbps bo
miał tylko 3,1Mbps przez 12 godzin (bo w pokoju obok synek coś ściągał,
albo się instalowały poprawki do windowsa" i ma mi nie zapłacić za cały
miesiąc, to ja się z tym nie zgadzam !

Wojtek

--
polecam stronę: www.nartyrowery.pl
największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym