Re: UPC kupiło Astera

Autor: Artur Maśląg <futrzak_at_polbox.com>
Data: Wed 15 Dec 2010 - 22:09:54 MET
Message-ID: <iebar6$1bs$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

W dniu 2010-12-14 16:17, elmer radi radisson pisze:
(...)
> Co ma do rzeczy to, ze mozna zamowic uslugi bez SIMa, *drozej* niz z
> karta, kiedy wyraznie widac ze sztandarowa oferta skierowana do
> wiekszosci klientow, czyli lojalnosciowa wiaze sie z dowiazaniem
> komorki i lepsza cene na abonament uwarunkowana przyjeciem tej uslugi?

To elementarne - nie masz obowiązku korzystania z takiej usługi i sam
wybierasz czy ją chcesz. Sprzedaż wiązana/pakiet jest czymś normalnym
na rynku i częścią polityki firmy.

> Czarno na bialym widac ze mechanizm w ktorym komorka zostala
> subsydiowana kosztem innych uslug i jest dolaczana ponizej faktycznej
> rynkowej wartosci zblizonej uslugi jest zwyklym wciskaniem jej na sile
> i ze uslugodawca dazy do osiagniecia celu ktorym jest kolejna aktywacja
> numeru w sposob agresywny.

Aha, znowu mamy agresję i do tego brak konsekwencji, o której później.

> Jest to tym bardziej zrozumiale wobec usilnego dazenia do wykazania
> sie operatora jak najwieksza baza abonentow ze wzgledu na zobowiazania
> wobec upstreamowego operatora infrastrukturalnego oraz przewidywana
> sprzedaza spolki. Przy okazji liczy z pewnoscia na to ze ludzie
> beda wydzwaniali minuty z pakietu ponad limit i dawac dodatkowy
> przychod, co jest tez forma naciagania, bo pojawia sie mechanizm
> generowania wydatkow po stronie klienta.

Typowe działanie, a klient godzi się na to podpisując czytelną umowę
na określonych warunkach. Wprowadzają nową usługę na rynek i jest jak
najbardziej oczywiste, że kalkulują koszty poszczególnych usług
tak, by per saldo wyszło na plus dla firmy i o dziwo nawet dla klienta.

> To wszystko sie dodatkowo dzieje w sytuacji w ktorej abonenci
> skarza sie na ceny uslug znacznie wyzsze od konkurencji i nie obnizane
> ich od dluzszego czasu. Tymczasem sztucznie dopompowuje sie portfolio
> uslugami - ktorych abonent tak naprawde wcale nie oczekuje - aby moc
> takze uzasadnic utrzymywany wysoki poziom cenowy.

Abonenci zawsze się skarżą na ceny itd., a z oferty Aster korzystać nie
trzeba. Zgadzam się, że ich polityka jest dla wielu osób (starych
abonentów) nie do przyjęcia, ale nadal ciężko mówić o wciskaniu SIM
na siłę. Klient robi to na własne życzenie, a oferta Aster przestała
być atrakcyjna i konkurencyjna jakiś czas temu. Co do opowieści
o dopompowywaniu portfolio - Aster jest łakomym kąskiem od dawna,
niezależnie od kart SIM itd.

> Zatem dowodow na fakt iz jest to wciskanie produktu na sile jest
> conajmniej pare.

To co opisujesz to nie są żadne dowody na wciskanie produktu, tylko
przykład promowania pewnej oferty zintegrowanej. Porównaj sobie
mechanizm choćby z rynkiem ubezpieczeniowym. Pojedyncze usługi
są droższe niż zintegrowane/pakiety.

> Jesli udajesz ze tego nie rozumiesz, to widze
> ze tego nie zmienie i dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu.

Jak najbardziej widzę i rozumiem działania Aster, a do tego doskonale
rozumiem Twój punkt widzenia, co nie znaczy, że masz rację w zakresie
swoich żali itd.

> Natomiast mogbys sie zastanowic ze dwa razy zanim wlaczysz sie do
> dyskusji probujac zanegowac cos ot tak dla zasady i glownie potrafiac
> krecic glowa na "nie".

Widzisz, takimi 'argumentami' nikogo rozsądnego nie przekonasz do
swojego punktu widzenia. Inna sprawa, że tak naprawdę nigdzie
w tym wątku nie były podane dane, które by racjonalnie mogły być
przyjęte do wyliczenia czegokolwiek.

-- 
Jutro to dziś - tyle że jutro.
Received on Wed Dec 15 22:10:03 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 15 Dec 2010 - 22:40:00 MET