Re: Czy to koniec publicznego Wi-Fi?: odpowiedź

Autor: wm <g_at_wm.pn>
Data: Wed 17 Nov 2010 - 14:38:36 MET

> 1) Ja bym w takim przypadku interpretował to na podstawie art. 2.48
> PT "usługa telekomunikacyjna - usługę polegającą głównie na przekazywaniu
> sygnałów w sieci telekomunikacyjnej;" - twoja usługa nie polega głównie na
> przesyłaniu sygnałów, ale na zapewnianiu noclegu - nie świadczysz więc usług
> telekomunikacyjnych.

niestety w takim wypadku mamy do czynienia dwiema usługami, zapewnienie
noclegu i dostarczanie Internetu, która to usługa głównie polega na
przekazywaniu sygnałów. No i ta ostatnia ma swoje wymogi.

> 2) Co więcej Twoje usługi nie są dostępne publicznie, ale wyłącznie dla
> gości hotelu, więc nawet jeśli byłaby to usługa telekomunikacyjna, to nie
> jesteś "operatorem", ale "przedsiębiorcą telekomunikacyjnym", a sławetne
> rozporządzenie dotyczyło "operatorów".

Jeśli dla gości, klientów to jest dostępna publicznie. TPSA, UPC czy kto
tam inny świadczy usługi tylko dla swoich klientów i nie zwalnia to ich
z "retencji".