Re: tp-ix ?

Autor: obeer <sylwester.biernacki_at_gmail.com>
Data: Wed 06 Oct 2010 - 15:16:24 MET DST

On Oct 6, 2:51 pm, "Zboj" <zboj_...@mnc.dot.pl> wrote:

> Sylwester jednak niejednokrotnie opowiadał publicznie i z
> uśmiechem, jak cytuję z pamęci: "jego prawnicy uzasadniali w UKE, że PLIX
> nie musi zgłaszać swojej działalności telekomunuikacyjnej w UKE, bo IX to
> punkt wymiany ruchu, a nie świadczenia usług telekomunikacyjnych". Cóż - jak
> Kali... che przywalić, to kij się zawsze znajdzie.

Jak już mnie przywołano do tablicy, to chciałbym swoje 0,5PLN wtrącić.
Mówiłem o tym, że IX nie może być operatorem, aby nie być konkurencją
dla swoich uczestników, oraz że ta neutralność wymaga odseparowania
wszelkich usług, które mogą być powiązane z operatorką poza
działalność IXa, tak jak się to robi wszędzie na świecie. I tak też
jest u nas to zrobione.

Ktoś już tutaj pisał: miałeś okazję pokazać co potrafisz jako KIX.
Rezultaty widać na tanie-lacze.pl - po ponad roku udało się Wam
wygenerować 1,5Gbps ruchu peeringu. A skoro jak twierdzisz sam jako
TPNETS masz tak mało ruchu, że nie potrzebujesz PLIXa, to rzeczywiście
skończmy tę dyskusję.

ps. a propos bujania, to tajemnicą poliszynela nie jest, jak
kombinowaliście rozgłaszając prefixy do PLIXa i ustawiając tak
prependy i localprefy, żeby ruch na darmowych portach PLIXowych był
mniejszy od 100Mbps (wtedy trzeba by się przełączyć na port
bezpośrednio w PLIX i za niego płacić zgodnie z umową KIKE-PLIX) a
całość latała stykiem KIX-AC-X-PLIX?
Tak więc skończ trollować o tym jakie to biedne i pokrzywdzone jest
KIKE, bo sami jesteście sobie winni takiego a nie innego traktowania
przez wszystkich.

EOT

--S.