Re: tp-ix ?

Autor: Zboj <zboj_at__at_mnc.dot.pl>
Data: Thu 07 Oct 2010 - 15:37:44 MET DST

Gratuluję kreatywności. Policz. Jeśli w KIXie jest przeszło 30-tu
uczestników i generują jak sam wskazałeś coś ok. 1.5 G ruchu, to
statystycznie praktycznie każdy generował poniżej 100M. A Ci co w statystyce
się nie mieszczą, kupili o ile pamiętam chyba z 7 portów Gigowych w PLIXie
płacąc Ci za to, a nie kupiliby portów u Ciebie, gdyby przy okazji projektu
nie docierali do W-wy. Korzystasz więc na tym projekcie kilka tys. zł / m-c.
I na zdrowie. Ale miej troszkę przyzwoitości choć z tego powodu i nie
zmyślaj.

Formalnie postawiłeś jeden argument przeciwko peeringowi i to wobec sporej
grupy ludzi, m.in. publicznie na spotkaniu i forum KIKE - KIKE nie jest
operatorem, więc nie zgadzasz się na peering z routerem KIX'a z tego powodu.
Reszta z Twoich wypowiedzi, to czysty dym.

To już mój ostatni komentarz w tym wątku. Bo nie miejsce na powtórkę z
dyskusji trwających swego czasu długo z Twoim udziałem. Dla mnie PLIX, to
biznes operatorski, jak każdy inny. I OK. Korzystają z niego operatorzy -
ależ bardzo dobrze. Czemu tylko ciągle trwają walki o etykietę niezależności
i otwartości - gdy PLIX się zmieniał i zmienia w kompletnie komercyjne
przedsięwzięcie telekomunkacyjne - to już chyba tylko kwestia PR'u.

Ukłony,

--
---
Zboj (Piotr Marciniak)