Re: [NTG, ale ciekawe]Re: Ile za przekop

Autor: jurajski Jaskiniowiec <jurajski_jaskiniowiec_at_jaskinia.na.jurze>
Data: Tue 20 Jul 2010 - 14:41:24 MET DST

Dnia 20-07-2010 o 08:59:22 brum <brumbrum@onet.eu> napisał(a):

> jedno z drugim sie nie laczy

Fakt, ze nie ma to nic wspolnego, aczkolwiek myslalem, ze moglbym ew.
uzyskac jakis rabat na abo, zamiast pieniedzy. ;-)

> [...]
> bardzo
> bardzo srednio) mozna liczyc wg wzoru: zajeta powierzchnia (lacznie z
> pasem
> ochrony) razy stawka rzedu 50 gr (prosze mnie pozniej nie wieszac za to,
> napisalem ze stawka jest srednia);
> w kwestii przyszlego czynszu nalezy sie ulozyc z tp, niewykluczone ze
> rowniez przy pomocy sadu; tp prawdopodobnie wystapi o sluzebnosc
> przesylu i
> dostaniesz kase jednorazowo, ale to tylko gdybania, wszystko zalezy od
> Twojego pelnomocnika i od punktu widzenia sadu

Tylko ze tak jak napisalem - ja sie wtedy zgodzilem (a raczej moi rodzice)
bez żądań finansowych na przekop i ulozenie wzdluz mojej dzialki
swiatlowodu. Nie mam teraz dostepu do tej umowy, aczkolwiek z tego co
pamietam, byla tam chyba klauzula, ze nie moge miec w pozniejszym okresie
zadnych roszczen. Dodam, ze to byly jeszcze czasy przed prywatyzacja TP.
To co napisales, mysle, ze byloby mozliwe, gdyby TP bez zgody mimo
wszystko mi sie na dzialke wkopala, ale oni zgode dostali. Coz, moja
strata, jednoczenie TP dala mi nauczke i przy okazji sobie narobila
problemu. Jestem pamietliwy... ;-)

> - w zakresie balaganu, ktory zrobili: pismo do tp z zadaniem zaplaty i
> wskazaniem terminu, pozniej sad;
> sprawa mniej jednoznaczna, bo starsza, wymaga zapewne postepowania
> dowodowego

Tylko jak dzisiaj udowodnic po prawie dekadzie, ze TP, a raczej jej
podwykonawca, zostawili balagan, ktory pozniej sam musialem na wlasny
koszt uprzatac? Nie stac mnie na takich prawnikow, jakich ma TP :-)

> teraz kwestia nowego kabla:
> - nie dostaniesz srodkow (zabezpieczenia) na porzadki, mozesz wylacznie
> zabezpieczyc sie papierowo (do pewnego stopnia) i pozniej dochodzic
> odszkodowania przez sad (czyli jak wyzej);
> - co do zgody - jesli tp bardzo zalezy na tym, to sprawe zalatwi przez
> staroste, wiec mozna sie zgodzic od razu i zazyczyc sobie kasy

Z powyzszego wnioskuje, ze jak sie TP uprze, to i tak sie przekopie, mimo
mojego sprzeciwu, a mi pozostaje jedynie wloczenie sie po sądach i
tracenie kasy na prawnikow? Dobrze zrozumialem?

Ile mniej wiecej tej kasy moge zazyczyc? Czy jest to kwota rzedu
xxxx/xxx/xx/x ? :-) Dzialka ma szerokosc 25m.

--
SprzedamTO.pl