Re: [NTG, ale ciekawe]Re: Ile za przekop

Autor: brum <brumbrum_at_onet.eu>
Data: Tue 20 Jul 2010 - 16:02:48 MET DST

>Tylko ze tak jak napisalem - ja sie wtedy zgodzilem (a raczej moi rodzice)
bez żądań finansowych na przekop i ulozenie wzdluz mojej dzialki
swiatlowodu. Nie mam teraz dostepu do tej umowy, aczkolwiek z tego co
pamietam, byla tam chyba klauzula, ze nie moge miec w pozniejszym okresie
zadnych roszczen. Dodam, ze to byly jeszcze czasy przed prywatyzacja TP.
To co napisales, mysle, ze byloby mozliwe, gdyby TP bez zgody mimo
wszystko mi sie na dzialke wkopala, ale oni zgode dostali. Coz, moja
strata, jednoczenie TP dala mi nauczke i przy okazji sobie narobila
problemu. Jestem pamietliwy... ;-)

nie wiem, co podpisali Twoi rodzice, ale zakladam, ze byla to zwykla zgoda
na polozenie kabla (mogla byc w formie umowy albo oswiadczenia)
jest wielce prawdopodobne, ze zgoda byla bezplatna, co w zaden sposob nie
wplywa na mozliwosc uzyskania oplat za bezumowne korzystanie z nieruchomosci
sa to dwie rozne rzeczy: jednorazowa czynnosc (wejscie w teren) i pozniejsze
korzystanie
nie spotkalem sie jeszcze ze strony duzych operatorow z formularzem zgody,
na ktorym bylaby informacja o pozniejszym bezplatnym korzystaniu z gruntu

i druga kwestia: dla uzyskania czynszu nie ma znaczenia fakt, czy operator
polozyl kable ze zgody czy bez zgody wlasciciela nieruchomosci

>Tylko jak dzisiaj udowodnic po prawie dekadzie, ze TP, a raczej jej
podwykonawca, zostawili balagan, ktory pozniej sam musialem na wlasny
koszt uprzatac? Nie stac mnie na takich prawnikow, jakich ma TP :-)

po prawie dekadzie to nie ma juz czego udowadniac

>Z powyzszego wnioskuje, ze jak sie TP uprze, to i tak sie przekopie, mimo
mojego sprzeciwu, a mi pozostaje jedynie wloczenie sie po sądach i
tracenie kasy na prawnikow? Dobrze zrozumialem?

nie calkiem
od pewnego czasu obowiazuja przepisy, ktore ulatwiaja operatorom wejscie w
teren
to nie jest tak, ze tp wejdzie tak czy inaczej, ale probowac moze
natomiast jesli zajmiesz teren, na ktorym tp chce cokolwiek robic, na wlasne
potrzeby, to juz nie przekopie
mozliwosci jest wiele, zaleza od konkretnej sytuacji

>Ile mniej wiecej tej kasy moge zazyczyc? Czy jest to kwota rzedu
xxxx/xxx/xx/x ? :-) Dzialka ma szerokosc 25m.

pisalem wczesniej