Re: Neutralny IX w Łodzi

Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undefine_at_pld-linux.org>
Data: Tue 16 Mar 2010 - 10:31:39 MET

Dnia 15.03.2010 Sławek Lipowski <slawek@lipowski.org> napisał/a:
> Być może znajdą się osoby chętne do podjęcia dyskusji. Warszawa i od
> niedawna Katowice mają PLIXa. W Łodzi znajduje się lokalny węzeł AC-X i
> LIX (którego losy nie są mi do końca znane). Czy uważacie, że jest
> zapotrzebowanie na powstanie w Łodzi neutralnego punktu wymiany ruchu IP?
>
> Na razie tyle, jeśli chodzi o pytania, mam nadzieję, że z czasem rozmowa
> się rozwinie i, jeśli okaże się, że jest zainteresowanie i
> zapotrzebowanie, to będziemy mogli podyskutować np. o możliwej
> lokalizacji. :)
W poznaniu mamy PIX-a (www.pix.net.pl). W nim allegro, n-k, beyond, tktelekom,
exatel, pozman, hawe... Plus chyba wszyscy "poznanscy" operatorzy (kablowki,
male hostingownie itepe). W tej chwili 590 prefiksow.

Czyli - generalnie dosyc duzo contentu jak na "neutralne" i "lokalne" warunki.

A mimo to (patrzac jako maly isp) ruch jaki widze na laczu miesci sie w
okolicach 5% calego ruchu. Plus ew jakies tymczasowe wyskoki.

Pytanie czy w lodzi bedziecie miec wiecej contentu ;)

Wiec - jak dla bardzo malego operatora(ktorego nie stac na jakiegos plixa/acxa)
- gra imho nie warta swieczki. Chyba ze realizowanego przy okazji przy
znikomych kosztach.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/