Re: certyfikaty SSL z unizeto ?

Autor: jsm <jakub_at_spam.pl>
Data: Thu 21 Jan 2010 - 17:59:56 MET

W dniu 2010-01-21 17:36, Sied@r pisze:

> Po co się męczyć skoro w podobnej cenie można kupić np. w gigaone.pl
> certyfikat który bez problemu działa?

Masz rację, można wybrać dowolnego innego przedstawiciela Thawte lub
VeriSign i mieć spokój. Część ludzi zastanowi się najpierw, na ile można
wierzyć firmie pt. Gigaone.pl, które jest jedynie resellerem od
pełnoprawnego centrum certyfikacji, które posiada swoje CA oraz oferuje
podpis kwalifikowany.

> Jak mają się komunikaty klientom wyświetlać, większość przeglądarek
> krzyczy "zabierz mnie stąd", "strona niebezpieczna" to po co kupować
> taki certyfikat sobie sam mogę wystawić.

Krzyczą przeglądarki zainstalowane na _nieaktualizowanych_ systemach
operacyjnych. Prędzej czy później takie podejście odbije się czkawką w
postaci trojanów, wirusów i innego paskudztwa zainstalowanego u
klientów. Nie lepiej edukować, że aktualizacje jednak są po to aby
zapewnić im bezpieczeństwo?

Kuba