Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 19:56:12 MET

Dnia Sun, 6 Dec 2009 08:12:45 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
> Ma Pan w dużej części rację. Nie wydaje się Panu że dyskusja jest nie na temat?

Bynajmniej.

> Sprawa dotyczy ograniczania/zmieniania działania usługi podczas trwania
> umowy terminowej, wymaga od klienta reakcji aby mógł zachować dotychczasowe
> jej warunki, i dodatkowo wprowadza w błąd przez infolinię.

Sprawa dotyczy zastosowania w końcu RFC przez dużego operatora. Wprowadzenia
zmiany, która nikomu nie szkodzi - bez porównania mniej uciążliwej dla
klientów niż np. wprowadzenie greylistingu czy wymaganie SMTP AUTH przez
operatorów pocztowych. Wtedy też grzmiałeś że to skandal by wymagać od
biednych ludzi zaznaczenia jednego checkboxa?

> Dodatkowo wielu jej samozwańczych rzeczników postuje na tej grupie twierdząc
> że to dla dobra wszystkich.

Bo tak właśnie jest.

> To w jaki sposób przyjmuje poczte serwer poczty, jakim portem, od kogo, jak i dlaczego
> jest sprawą jego właściciela. Tylko i wyłącznie.

Ale to czy działa zgodnie z ogólnie przyjętymi standardami - już nie. Tzn.
tak się może wydawać temu właścicielowi, dopóki się nie zdziwi jak nikt nie
będzie chciał od niego poczty przyjmować.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944