Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 00:08:17 MET

Dnia Sat, 5 Dec 2009 17:06:39 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
> może przez 1000 serwerów po 2-3 spamy z każdego dysponując bazą którą
> wymienia się z innymi. Ale ty i tak wiesz lepiej

I sam tak będzie wysyłał? Nie, będzie to wysyłał równolegle z tysiącem
innych zombie. A serwer pocztowy wykryje nagły nawał wiadomości wysyłanych
przy użyciu jednego userID z tysięcy miejsc i odetnie ten wspaniale
przygotowany botnet w parę minut po rozpoczęciu wysyłki.
Spamerom nijak się nie opłaci tworzenie tak skomplikowanych mechanizmów,
z góry skazanych na niepowodzenie. Będą rozpaczliwie szukali kolejnych OR,
sieci bez odciętego SMTP - i oby to drugie jak najszybciej zniknęło bo
pierwsze można w miarę łatwo odfiltrować.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944