Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Sylwester Zarębski <zbieracz_at_isp.net.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 20:00:04 MET

Dnia Sun, 6 Dec 2009 18:46:34 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

> Brawo, juz wiesz czemu nikt nie wylozy paru miedziakow na dane Twoich
> userow.

Już wykładają, tylko nie wyciągane z MUA. Jeszcze nie.

> Z tego co widze, wolumen spamu przychodzacy z w/w mocno rosnie, ichnie
> abuse ma temat gdzies, wiec po co krasc hasla?
> W/w jakos nie ma w RBLach, nikt chyba tez se nie pozwoli na wycinanie
> gmaila czy innego hotmaila na jakims wiekszym serwerze pocztowym, bo by
> go useria zjadla zywcem.

O, właśnie, i tym sposobem małe serwery pocztowe znikną, bo zostaną
pogrzebane w RBLach. A spam jak będzie, tak będzie. Gdzie tu zysk?

> A to, ze z kradzionymi danymi usera mozna wyslac kilka maili, nie znaczy,
> ze bedzie to proceder oplacalny na skale obecnych botnetow.

Wiesz, jeśli botnetom opłaca się skanować SMTP AUTH, POP3 i IMAP w celu
uzyskania konta+hasełka (chociaż wiedzą, że pierwszy lepszy 'reaktor'
będzie dropować po 2-3 błędnych próbach, a i tak jadą w kółko), to stoję
mocno na stanowisku, że dodanie do trojanka wyciągania loginu/hasła z
programu będzie małym pikusiem.

Uważam, że EOT, bo w tej chwili sprowadza się do tego, co który z nas
uważa jak będzie. :)

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski