Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 00:41:31 MET

Dnia 05.12.2009 Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> napisał/a:

> Twój (i połowy ludzi którzy się na ten temat wypowiadają) problem to jest
> przypisywanie sobie prawa mówienia innym co mają robić, tylko dlatego, że
> uważasz ich (generalnie słusznie) za mniej wiedzących od siebie.

Więc decyzje w sprawach zmian w dystrybucji poczty i potrzeb z tym zwiazanych
powinni podejmować kompletni w tym temacie laicy czy jednak doświadczeni
postmasterzy przy współpracy z dostawcami sieci i prawnikami. Chyba my
(posmasterzy) lepiej wiemy co może pomóc.

> Nawet jeśli myślisz że to dla dobra wszystkich to nie masz do tego prawa.

Właśnie mam! Mam wiedzę i umiem pomóc. Jak wprowadzono 50km/h w terenie
zabudowanym to nie dlatego aby ograniczyć czyjąś swobodę, ale dlatego że
drastycznie wzrosła ilość samochodow, a dróg nie przybyło i dopuki ich ilość
się nie zwiększy, musi być jak jest. To samo jest z inetem, ilość ludzi
podpiętych do sieci wzrosła, co zmniejsza bezpieczeństwo, że jest w nim
więcej zainfekowanych hostów, a tym samym trzeba za tych nieświadomych ludzi
podjąć decyzje. A moga to zrobić osoby doświadczone w temacie i tylko one.

> Przynajmniej teoretycznie zakończyliśmy w Polsce komunizm w 1989 roku i
> dobrze by było gdybyś to przyjął do wiadomości.

A co to ma do rzeczy?

> Ja również uważam że większość użytkowników sieci internet (nie tylko neo)
> nie powinna w ogóle wiele rzeczy robić a nawet mieć komputera, ale nie mam
> żadnego prawa zmuszać innych DOROSŁYCH LUDZI do robienia czegoś bo ja tak
> uważam.

A ja uważam że osoby doświadczone w swojej profesji mogą za mnie podejmować
decyzje o których nie mam pojęcia (np o wprowadzeniu czy nie szczepień na
a1h1) - skąd ja bez wykształcenia medycznego ze specjalizacją wirusologii
mam to uznać za słuszne czy nie. Tak samo ten wirusolog nie ma pojęcia o
spamie i powinien polegać na podejmowanych przezemnie decyzjach w tych
sprawach, gdy jest taka potrzeba - dla mnie proste.

> Masz prawo doradzać, tłumaczyć, i przedstawiać swój punkt widzenia ale nie
> masz prawa zmusząc do tego obcych ludzi, chyba że są twoimi podwładnymi w
> np. twojej firmie.

Mam prawo większe: składać wnioski do mojego posła o zmiany w prawie np.
telekomunikacyjnym w sprawach spamu i narzucać pewne ograniczenia dla
społeczeństwa gdy uważam to za słuszne - w mojej profesji.

> Podsumowując. Nie twierdze czy masz racje czy nie jak powinno używać się
> poczty. Twierdze tylko że to w ogóle nie jest istotne w sprawie postępowania
> TP wobec swoich klientów. Tak naprawde nie jest istotne, że w ogóle internet
> używany jest do przesyłania poczty.

Od kiedy laicy stawiają bezwiednie serwery smtp, w ilości 1/5 klientów sieci -
jest. To są serwery w sieci bez administracji, a ponieważ nie jesteśmy w stanie
zrobić z każdego użytkownika komputera administratora, musimy ograniczyć to
zjawisko robiąc z tych hostów klientów poczty, a nie serwery. Jeśli ktoś jest
adminem i ma neo+ to sobie w 5 minut wyłączy blokadę.

Od dawna wyłączam ruch z portu 25 w róznych lanach, bo od 5 lat mam 587 włączone,
gorzej było własnie z wp czy onetami bo musialem jakies wyjątki robić, teraz
sprawa jest prosta.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***