Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 23:47:08 MET

> 10 lat temu mi było wszystko jedno kto obsługuje smtpd, obecnie uważam że
> dostep do portu 25 powinien być dla osób które _umieją_ zmienić login
> neostrady _sami_ (co najmniej takie umiejętności). W przeciwnym wypadku
> krzywdzą siebie i innych.

Twój (i połowy ludzi którzy się na ten temat wypowiadają) problem to jest
przypisywanie sobie prawa mówienia innym co mają robić, tylko dlatego, że
uważasz ich (generalnie słusznie) za mniej wiedzących od siebie.

Nawet jeśli myślisz że to dla dobra wszystkich to nie masz do tego prawa.
Przynajmniej teoretycznie zakończyliśmy w Polsce komunizm w 1989 roku i
dobrze by było gdybyś to przyjął do wiadomości.

Ja również uważam że większość użytkowników sieci internet (nie tylko neo)
nie powinna w ogóle wiele rzeczy robić a nawet mieć komputera, ale nie mam
żadnego prawa zmuszać innych DOROSŁYCH LUDZI do robienia czegoś bo ja tak
uważam.

Każdy ma prawo działać jak chce, nawet jeśli z własnej głupoty popełni
samobójstwo.

Masz prawo doradzać, tłumaczyć, i przedstawiać swój punkt widzenia ale nie
masz prawa zmusząc do tego obcych ludzi, chyba że są twoimi podwładnymi w
np. twojej firmie.

Podsumowując. Nie twierdze czy masz racje czy nie jak powinno używać się
poczty. Twierdze tylko że to w ogóle nie jest istotne w sprawie postępowania
TP wobec swoich klientów. Tak naprawde nie jest istotne, że w ogóle internet
używany jest do przesyłania poczty.

> Tak uważam, że jak jazda samochodem wymaga uprawnień do prowadzenia

A ja uważam że prawa jazdy to nonsens do wyciągania forsy. Powinny być
przepisy drogowe i są. Powinny być kary i to surowe za niestosowanie się do
nich - i są. Powinny być egzekwowane - a tu jest gorzej. I tutaj jest
problem.

Podobnie jak z jazdą pod wpływem alkoholu. Jeden człowiek na trzeźwo ma
mniejszy refleks niż inny po 3 piwach. Tak długo jak ktoś jedzie poprawnie
tak długo jest OK.

Tyle że alkohol powinien być brany pod uwagę przez sąd jako czynnik
zwiększający kare. Ale JEŚLI popełnione zostanie wykroczenie.