Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 20:25:35 MET

Dnia 05.12.2009 Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> napisał/a:

> to nie twoja sprawa mówić co ma klient używać i go zmuszać. klient chce mieć
> to co miał. więc musi zmienić login na BEZ_BLOKADY-

10 lat temu mi było wszystko jedno kto obsługuje smtpd, obecnie uważam że
dostep do portu 25 powinien być dla osób które _umieją_ zmienić login
neostrady _sami_ (co najmniej takie umiejętności). W przeciwnym wypadku
krzywdzą siebie i innych.

> jeśli chcesz każdemu mówić co ma robić i uważasz że nikt nie ma prawa do
> decydowania o sobie, wyjedź do korei północnej. Napewno Ci się spodoba.

Tak uważam, że jak jazda samochodem wymaga uprawnień do prowadzenia
samochodu, tak administracja smtpd też powinna być z wymogiem wiedzy.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***