Re: Fatalna jakość obsługi klienta w Netii

Autor: grzesiek <przechodzien_at_zignoruj.to>
Data: Mon 19 Oct 2009 - 23:28:40 MET DST

Witam,

Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> W tym wątku na elektrodzie to jakieś bajki opowiadają.
> Dla BSA DSLAM dostarcza tepsa. Operator świadczący usługi podłacza się w
> wyznaczonym punkcie styku dla danej strefy numeracyjnej. Zwykle jest ich
> 2-3 w SN.
Próbowałem zgłębić temat ONU i z lektury internetu dowiedziałem się że:
- ONU - optyczna jednostka sieciowa, optical network unit,
- ONU łączy z centralą kabel światłowodowy, ONU służy do nakładania
sygnału ADSL,
- ONU umieszcza tak, skrócić maksymalnie długość trasy sygn. ADSL
klientom którzy znajdują się w znacznej odległości od centrali,
- TP nie ma obowiązku (w ramach WRL/BSA) udostępniać ONU - więc nie
udostępnia i klienci innych firm mogą liczyć tylko na sygnał z DSLAMA
znajdującego się w centrali, nawet gdy po drodze jest ONU,
- o ile dobrze zrozumiałem bajki w w/w wątku polegają na: "mogą przecież
zainstalować własne szafy ONU w terenie, jakoś się z tym jednak nie
spieszą" - sęk w tym, że nie mogą nic robić na linii TP więc postawienie
własnego ONU i tak by im nic nie dało bo nie mogą kabli TP przez to
swoje ONU przepuścić?

Przepraszam za mękolenie w temacie ale dosyć mnie to interesuje a nie
znalazłem nigdzie - kawa na ławę tego wyłożonego. A może ktoś z was
natknął się na godne polecenia strony?

Aha - może zechce mnie ktoś oświecić:
weźmy hipotetyczną ;) sytuację: mam telefon w netii na linii TP: czy TP
może nałożyć mi sygnał ADSL ze swojego ONU znajdującego się bliziutko
(jakiś kilometr, wiem, że są tam wolne miejsca), czy musi 'mnie wlec' na
centralę do DSLAMA znajdującą się daleko (jakieś 5 km, 512 ledwo działa
przy tych parametrach napowietrznej częściowo linii)? Próbowałem tą
informację wydobyć na infolinii TP ale jakoś każdy z konsultantów
zapytany o to wprost stosuje uniki... Nie chcą powiedzieć lub sami
dokładnie nie wiedzą jak to jest...

pozdrawiam

Przechodzień