Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse

Autor: mlopaci <mlopaci_at_gazeta.pl>
Data: Fri 22 May 2009 - 12:46:17 MET DST

Rafal Jankowski pisze:

> Zaznaczamy wiadomość jako przeczytaną + wrzucamy do kosza, ewentualnie
> pytamy się od kiedy to wysłanie requesta http jest karalne. Postawił
> sobe serwer www otwarty na cały świat to niech się nie dziwi, że ludzie
> stronę odwiedzają. Jest gdzieś napisane, że Firefoxem można korzystać z
> www, a Acunetixem nie?

Już od kilku lat jest karalne o ile powoduje utrudnienia w korzystaniu z
  systemu informatycznego. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

Art. 268a.

§ 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa,
zmienia lub utrudnia dostęp do danych informatycznych albo w istotnym
stopniu zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie
lub przekazywanie takich danych, podlega karze pozbawienia wolności do
lat 3.

§ 2. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1, wyrządza znaczną
szkodę majątkową, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.