Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse

Autor: Rafal Jankowski <rafal.jankowski_at_wsisiz.edu.pl>
Data: Fri 22 May 2009 - 12:33:15 MET DST

On Fri, 22 May 2009, Lemat wrote:

>>> Bzdura. NK zacz臋艂a mie膰 wielu u偶ytkownik贸w. A tu mamy przypadek jednego

> Bzdura. Jest r贸偶nica pomi臋dzy wieloma u偶ytkownikami przynosz膮cymi zyski z
> reklam a jednym robotem przynosz膮cym straty w postaci odej艣cia wcze艣niej
> wspomnianych u偶ytkownik贸w z powodu "wolno dzia艂aj膮cego serwisu". A razem z
> u偶ytkownikami odchodz膮 reklamodawcy.

Ja tam nie widz臋 zbytniej r贸偶nicy (poza finansow膮). Tu i tu przychodz膮
zapytania http do serwisu spowalniaj膮ce 贸w serwis. Chcesz postulowa膰
karanie za u偶ywanie FF z adblockiem?

> Chcesz tak膮 zero/jedynkow膮 wyk艂adni臋? Prosz臋 poczytaj najpierw:
> http://strangeplaces.net/weirdthings/publicpool.html

Doszed艂em do po艂owy i uzna艂em, 偶e temat sikania do basenu, o ile nie
odbywa si臋 to z trampoliny, mnie nie interesuje.

> Na pocz膮tku w膮tku jest mowa o 80MB logu. Z moich log贸w przek艂ada si臋 to na
> 256k request贸w dziennie. Dla por贸wnania moj膮 prywatn膮 stron臋 googlebot
> odwiedza 100 razy dziennie.
>
> Na moim 艂膮czu by to by艂 skuteczny atak DOS wi臋c dane abuse@ mia艂oby do
> wyboru: albo ruszy膰 4 litery teraz, albo ci膮ga膰 si臋 po s膮dach w charakterze
> 艣wiadka. Kt贸r膮 opcj臋 by艣 wola艂 - podnie艣膰 s艂uchawk臋 i zadzwoni膰 do usera czy
> je藕dzi膰 na rozprawy 500km do Zapi藕dziewa Dolnego?

Wybra艂bym nie robi膰 ani jednego ani drugiego.