Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse

Autor: Dape <dape_news_at_gazeta.pl>
Data: Fri 22 May 2009 - 17:41:10 MET DST

mlopaci pisze:
> [...]

  Do tego dołożę sytuację autentyczną gdzie człowiek został skazany
(choć odstąpiono od wymierzenia kary - musiał jedynie pokryć koszty
sądowe) kiedy zostawił na weekend na zwykłej neostradzie 6 mbit odpaloną
Operę z odświeżeniem galerii na stronie konkurencji (ok 10 Mb fotek na 1
stronie).
  Opera tak się roszalała, że w weekend wyczerpał się cały miesięczny
limit transferu serwisu - 100GB. Atak był celowy, człowiek uderzał w
konkurencję.

Nie chodzi więc o to czym się korzysta - ale JAK :)

Ja po powyższym zgłoszeniu dodatkowo przejrzałbym logi jak zachowuje się
  w/w user - i wtedy zadecydował czy to bot/czy "chakier" i w zależności
od tego odpowiednie kroki (jak bot to info do usera, jak neokid to
żegnam i miłego dnia życzę - choć oczywiście zależy od regulaminu
konkretnej sieci).

D.