Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Krzysztof Rudnik <rudnik_at_kki.net.pl>
Data: Fri 09 Jan 2009 - 20:45:14 MET

Jacek Zapala wrote:

> OK. Zarażony klient używa DNSa udostępnionego przez TP dla neostradowców
> lub powiedzmy DNSa postawionego przez admina firmy podłączonej łączem od
> TP. Jednak ten serwer DNS musi skontaktować się z serwerem utrzymującym
> "jakas.shackowana.domena". A ten z kolei może już być wycięty
> blackholingiem. I nie różni się to od wycięcia serwera IRCa.
> Nie wiem, czy obecnie stosowane rozwiązanie TP wycina (a więc wcześniej
> bada) również serwery DNS, ale nic nie stoi na przeszkodzie. W końcu
> zapewniali kilkukrotnie, że nie tylko serwery IRC wycinają.

Tylko że tego ruchu nie wykryją żadne statystyki - boty nie kontaktują się z
głównym serwerem domeny. A serwer DNS TPSA po prostu pobierze sobie raz na
jakis czas dane z jakas.shackowana.domena i bedzie je udostępniał swoim
klientom. Spełni dokładnie taką samą role jak serwery IRC w aktualnym
modelu. Wypadało by zablokować DNS TPSA...

Polityka TPSA przypomina mi taką sytuację:
Podchodzi gość do budki telefonicznej i dzwoni gdzieś tam informująć że jest
podłożona bomba. Dzielne chłopaki z TPSA szybko namierzają skąd był
wykonany telefon, a następnie jadą i odcinają linie telefoniczną od danej
budki.

Krzysiek Rudnik