Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Jacek Zapala <jacek_at_it.pl>
Data: Fri 09 Jan 2009 - 01:24:51 MET

On Wed, 2009-01-07 at 22:49 +0000, Piotr KUCHARSKI wrote:

> Jak to nie? Botnet ma zaszyte sprawdzanie co godzinę rekordu TXT
> co.by.tu.popsuc.jakas.shackowana.domena. -- będą tam podane namiary
> na DoS-a. Albo SRV, od razu i IP jest, i port, i czas trwania.

OK. Zarażony klient używa DNSa udostępnionego przez TP dla neostradowców
lub powiedzmy DNSa postawionego przez admina firmy podłączonej łączem od
TP. Jednak ten serwer DNS musi skontaktować się z serwerem utrzymującym
"jakas.shackowana.domena". A ten z kolei może już być wycięty
blackholingiem. I nie różni się to od wycięcia serwera IRCa.
Nie wiem, czy obecnie stosowane rozwiązanie TP wycina (a więc wcześniej
bada) również serwery DNS, ale nic nie stoi na przeszkodzie. W końcu
zapewniali kilkukrotnie, że nie tylko serwery IRC wycinają.

Jacek