Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: andzio <andzio_spam_xl_at_wp.pl>
Data: Thu 08 Jan 2009 - 01:13:35 MET

Andrzej Karpinski pisze:

> Zamiast krzyczec powiedz co i jak poprawic, zarowno w sieci TP, jak i w
> serwisach ktore z jakiegos powodu sie zablokowaly wpadajac na liste.
> Jestem pewien, ze z Twoim doswiadczeniem jestes w stanie napisac sporo
> niezlych pomyslow. A ze kolejne przerozne beda wczesniej czy pozniej
> realizowane tego jestem bardziej niz pewien.

Jakos u mniejszych ISP'ow nie ma problemow ze spamem/wirami/robakami.
Wlasciciele takich sieci dbaja by "zrodla" generowanego spamu byly
momentalnie likwidowane, a nie szukaja srodkow zastepczych.
Zaatakowane maszyny sa wykrywane i odpowiednio "kierowane" tak by klient
np dostawal informacje ze jego system padl ofiara wirusa/robaka/etc.
W sieci ok 500 duszyczek takich zarazen jest 2-3 tygodniowo. Wszystko
dzieje sie w sposob automatyczny bez ingerencji administratora. Klient
dostaje info o problemie i o sposobach jego rozwiazania. Jezeli nadal
zwleka z naprawieniem systemu to dostaje informacje i blokowane sa
odpowiednie porty, a jak jest to jakis robal naprawde uporczywy (np
atakujacy inne komputery w sieci) to czasami jest mu calkowicie
blokowana komunikacja o czym tez oczywiscie jest informowany.
Skrypty dzialaja w naszej sieci juz od dobrych 3 lat (epoka blastera,
sassera itp) i jakos klienci zadowoleni ze ich dane nie wyciekaja, a i
my mamy swiety spokoj.

--
Andrzej Banach