Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Andrzej Karpinski <karpio_at_jak.zechcesz.to.znajdziesz>
Data: Thu 08 Jan 2009 - 00:42:06 MET

> Obawiam sie ze nikt tego nie moze wiedziec lepiej od niego, podobnie
> jak nikt w tym nie moze mu lepiej pomoc ani nie moze lepiej wiedziec
> co Jas tam nainstalowal.

Swiat bylby idealny, gdybys mial racje. Niestety ilestamset tysiecy Jasiow
nie ma nawet pojecia, ze rozsyla spam i w jaki sposob. I obawiam sie, ze
to sie nie zmieni, a nawet smiem twierdzic, ze bedzie gorzej.

Zaloz sobie, ze przecietny Jas ma 14 lat, ojciec mu kupil komputer w
Mediamarkt, kupil zstaw instalacyjny Neo w tym samym miejscu, zdrapal
zdrapke czy co tam sie teraz zdrapuje, 2 dni pozniej mial laptopa z
Internetem w domu. Zgadnij jaka jest wiedza Jasia na temat antywirusow,
trojanow czy.. IRCa. Jasiu nawet nie ma pojecia ze cos nainstalowal, bo mu
sie nainstalowalo samo jak ogladal gole panienki pod nieobecnosc ojca :P

Podobnych przypadkow prosze sobie wymyslec kilkaset tysiecy, to stanie sie
jasne dlaczego TP jest w czolowce spamerow, oraz z jakiego powodu
postanowiono cos z tym zrobic. Blackholing zmniejszyl ilosc spamu o 60%,
ciezko wiec nie przyznac racji, ze pomysl sie sprawdzil. Zostaja do
dopracowania szczegoly, co jak rozumiem wlasnie sie dzieje, i co jest duzo
skuteczniejsze niz bicie piany i zwalanie winy na biednego Jasia.

Zamiast krzyczec powiedz co i jak poprawic, zarowno w sieci TP, jak i w
serwisach ktore z jakiegos powodu sie zablokowaly wpadajac na liste.
Jestem pewien, ze z Twoim doswiadczeniem jestes w stanie napisac sporo
niezlych pomyslow. A ze kolejne przerozne beda wczesniej czy pozniej
realizowane tego jestem bardziej niz pewien.

pozdrowienia :-)
k.