Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: <rafal.jaczynski_at_gmail.com>
Data: Wed 07 Jan 2009 - 21:49:58 MET

Panie i Panowie, Rodacy!

Muszę powiedzieć, że jestem rozczarowany. Od ładnych siedmiu godzin
gimp.org jest dostępny bezpośrednio z sieci TP i pies z kulawą nogą
tego nie zauważył? Odblokowania najpopularniejszego serwisu w Polsce?
Symbolu walki o wolność, a w każdym razie przeciwko telekomunie i jej
zapędom cenzorskim? Ojca wątku?

No, ale nic straconego, zawsze może się zdarzyć tak, że będzie jeszcze
jedna okazja. To znaczy wtedy, kiedy historia się powtórzy -
narozrabia, zostanie zablokowany, uspokoi się i zostanie odblokowany.
Na razie osiągnął stan, który jest na granicy planowanej przez nas
docelowo polityki blokowania, więc jako gest dobrej woli w stosunku do
administratorów i użytkowników zdecydowałem uznać go za "zdatnego do
użytku" ;). Przy czym pozostanie wśród bacznie obserwowanych adresów,
mam nadzieję, że nie uaktywni się znowu. Podobną politykę zastosuję do
pozostałych adresów, które spadną poniżej minimum wykazując stały
trend malejący (oznaczający, że z adresu nie wychodzą nowe rozkazy,
niezależnie, czy rzadko, czy często).

Teraz, panowie ircoperatorzy, światła na Was. Chodzą słuchy na
mieście, że jest duże zainteresowanie rozwiązaniem problemu, trzeba
sobie tylko porozumieć co do paru szczegółów, na przykład takich, że
RBL, który udostępnił efnet właśnie dlatego może pomóc, że jest pewnie
RBLem właśnie - a nie listą kontrolerów i ich proxy (bo co to za
pożytek, żeby zobaczyć się na liście, na której się jest w sposób dość
oczywisty), a lista, którą otrzymaliście od nas przyda się na przykład
po to, żeby samemu takim proxy się nie stać.

Skoro już jestem, to jeszcze się odniosę do takiego cytatu "Rozumiesz?
TPSA wprowadza takie rozwiazanie _wiedzac_, ze ono nie może być
skuteczne." Jak rozumiem, konsekwentne przesuwanie się np. na
senderbase z pozycji 1-3 przed blackholingiem na pozycje 5-7 obecnie
(aktualnie 7.) to szczęście i zbieg okoliczności, coraz bardziej
zaawansowane (technicznie) próby zdyskredytowania mechanizmu
prawdopodobnie są spowodowane większym ostatnio mrozem i nudą, spadek
średniego poziomu spamu na poziomie 30-40% to wynik gorszych skoków
Małysza.

Myślę, że, gdybym zapytał głośno ile osób może powiedzieć o sobie, że
miało podobne "szczęście i zbieg okoliczności" poradzić sobie z
podobnym problemem w podobnej skali i sytuacji było by nas ciut mało
do dyskusji. Toteż pytał nie będę, w zamian za to proponuję jednak
otworzyć oczy i głowy...I realnie patrzeć na dostępne każdemu z nas
dane, narzędzia, wiedzę i doświadczenie (własne i współpracowników).

Pozdrawiam,

RJ