Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Wed 07 Jan 2009 - 21:45:52 MET

Lukasz Trabinski <lukasz@trabinski.nospam.net> writes:

> Jasne, że nie musi używać IRCa, może używać zupełnie czegoś innego.
> W dużej części przypadków, jak już zresztą ktoś pisał w tym wątku, jest
> tak, że używają tego ludzie, którzy korzystają z gotowych rozwiązań,
> co najwyżej lekko je modyfikując. Bezpieczeństwo serwerów DNS, to historia
> na osobny wątek. Administratorzy tychże, również nie siedzą bezczynnie,
> a zagrożeń i problemów również jest sporo.

Nie nie. Rola serwerow DNS TPSA jest tu bardzo podobna do roli
serwerow IRC. Czyli co, mamy wrzucic DNSy TPSA (klienckie) do czarnej
dziury, bo to takze zmniejszy spam z neostrad?

> Odpowiedz w takim razie, dlaczego część serwerów IRC stale, notorycznie
> służy za "kontrolery botnetu", natomiast innym serwerom się to nie
> zdarza?

To bardzo pokretne stwierdzenie. Rownie pokretnie moge zapytac,
dlatego serwery DNS TPSA sluza jako kontrolery botnetow, a innym sie
to nie zdaza?

Moze po prostu botnety uzywaja dobrych, poprawnie i bez przerw
dzialajacych serwerow, z dobrym podpieciem do sieci, a nie interesuja
sie badziewiem, z ktorym stale sa klopoty?

Zrodlem bitow w spamie sa zaklady energetyczne, a przesyla to wszystko
swoim okablowaniem (znow, o zgrozo) TPSA. Czysty kryminal, nie?

Wiesz co to w ogole jest IRC i jak dziala?

A wiesz jakim strasznym kontrolerem botnetow jest skype? Jestem
przekonany, ze jest uzywany do komunikacji przynajmniej przez czesc
tych przestepcow - tyle ze tego tak od razu nie da sie zobaczyc.

Jeszcze raz: zrodlem "zla" sa:
- "wlasciciele" botnetow, pozostajacy przypuszczalnie poza zasiegiem
  TPSA (koniecznosc uzycia policji itd). To jest "sila sprawcza", dla
  nich to jest biznes, za ktory biora pieniadze od klientow.
- neostrady (itp), ktore sa zarazone, pobieraja (w rozny sposob)
zlecenia od wlascicieli botnetow i wysylaja spam w swiat.

Jesli nie widzisz jak - od strony technicznej - mozna sobie z tym
poradzic, to trudno, nie mowilem ze to jest dziedzina "dla (bardzo)
opornych".

> Jakie ma to znaczenie, że korzysta z szyfrowanego połączenia? Nawet w
> przypadku sieci P2P, poimio że sam transfer danych odbywa się z peera do
> peera, jest jakiś punkt centralny, zbiorczy, który po wycięciu spowoduje,
> iż taka technologia nie będzie działać lub będzie działać w ograniczonej
> formie.

Bajki. Kiedys tak bylo, ale technologia nie ma takich ograniczen.
Obecnie tylko niektore sieci P2P maja jeszcze (byc moze) takie "punkty
centralne".

Ja nie jestem od tego specjalista, ale pogooglaj np. kademlia, overnet.
Centralne serwery to przeszlosc.

> Mógłby. W zasadzie nie wnikam, czy to jest serwer IRC, NEWS, czy inne
> GG. Jest kontrolerem botnetu i tyle. Jeżeli administrator tegoż sobie
> nie radzi z zarządzaniem, to może pewne kwestie powinien sobie
> przemyśleć.

Piszesz tak na serio? Tzn. nie wiesz jak dzialaja te uslugi? Bo
inaczej nie mozna tego chyba wytlumaczyc?

> Nieskuteczne to wciąż, tylko Twój pogląd. Oczywiście zgadzam się, że
> w przypadku porządnie zaplanowanej usługi pewne rzeczy jest zrobić łatwiej
> i skuteczniej, jednakże nadal uważam, że to co zostało zrobione w TP, to
> duży krok naprzód, biorąc pod uwagę korporacyjne realia.

Biorac pod uwage "korporacyjne realia" wszystko mozna uzasadnic, to
zadna nowosc.

--
Krzysztof Halasa