Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Grzegorz Staniak <gstaniak_at_wp.pl>
Data: Thu 01 Jan 2009 - 16:33:18 MET

On 01.01.2009, Paweł Tyll <p@wytnij.75.pl> wroted:

> Problemem są ludzie, którzy nie mają pojęcia o komputerach i internetach.
> Nie traćmy może tego z oczu?

To mi przypomina zawołania typu "PEBKAC!" na grupach adwokacyjnych na
każde słowo krytyki pod adresem co niektórych systemów operacyjnych.
Ludzie nie mają obowiązku znać się na komputerach i internetach. Jeśli
ich masowe zachowania powodują techniczne problemy, to technikę należy
w pierwszej kolejności dostosowywać, bo to technika jest dla ludzi,
a nie na odwrót. W tej konkretnej sytuacji, jeśli przy próbie odblokowania
portu 25 użytkownik widziałby wielki czerwony ekran z czytelnym ostrzeżeniem,
powołaniem się na regulamin i informacją, że w razie sygnałów o spamie
dostęp do Internetu zostanie odcięty, masz jak w banku redukcję spamu
produkowanego przez dynamiczne adresy o rzędy wielkości. Wystarczy, że
siÄ™ rozejdzie kilka prawdziwych historii jak to znajomy kliknÄ…Å‚, a po
tygodniu przez miesiąc czasu załatwiał ponowne przyłączenie do Internetu.

GS

--
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
Nocturnal Infiltration and Accurate Killing