Re: Dlaczego nie ma ??czno?ci mi?dzy TPNET a polskimi serwerami IRCNetu?

Autor: <bofh_at_nano.pl>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 23:08:51 MET

Maciej Bebenek pisze:

> Osobiscie interpretuję to w następujący sposób: operator /service
> provider ma prawo odczytać treść przekazywanej informacji chronionej
> tajemnicą telekomunikacyjną tylko i wyłącznie w celu wykonania usługi. Z
> tego, co powszechnie wiadomo, po to by przekazać pakiet danych z
> zakończenia sieci A do zakończenia sieci B potrzebne sa jedynie adresy
> IP A i B.
>
> Niemniej jest to tylko teza. PT było pisane przez telefoniarzy i dla
> telefoniarzy i cokolwiek więcej niż transmisje głosu i numer terminala
> abonenckiego należy interpretować.

Nie tylko adres nadawcy i odbiorcy. Niezbędne też są inne pola z
nagłówka TCP, w IPv6 tych pól jest więcej. Wg twojej wykładni nielegalne
jest automatyczne kierowanie ruchu do proxy ISP. Wszystkie systemy QoS
są nielegalne, ponieważ kolejkują wg innych informacji. Ja bym
przyjmował, że treścią chronioną jest to co otrzymuje i wysyła
aplikacja, niższe warstwy OSI nie są chronione, jako, że nie przekazują
żadnej treści, a są jedynie kopertami. To jakby rozciągać ochronę
zwykłej poczty, tajemnicy korespondencji na wygląd koperty, znaczka.
Policja zwraca się też do administratorów systemów o informacje, których
administratorzy nie powinni mieć wg tej wykładni, np do kogo wysyłał
maile użytkownik i od kogo otrzymywał.

wer