Re: Dlaczego nie ma ??czno?ci mi?dzy TPNET a polskimi serwerami IRCNetu?

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Thu 30 Oct 2008 - 14:34:26 MET

"bofh@nano.pl" <bofh@nano.pl> writes:

> Nie tylko adres nadawcy i odbiorcy. Niezbędne też są inne pola z
> nagłówka TCP,

TCP? TCP to prywatna sprawa AbA i B, jesli to w ogole jest TCP.
Przeciez to moze byc tylko protokol zupelnie niepodobny do TCP, a
tylko A i B umowili sie, ze bedzie mial taki sam numer jak TCP.

Jakie konkretnie pole TCP potrzebne jest do routingu?

> w IPv6 tych pól jest więcej.

Jakie pole z IPv6 potrzebne jest do routingu?

> Wg twojej wykładni
> nielegalne jest automatyczne kierowanie ruchu do proxy ISP.

Przeciez to jest tam _napisane_. Tu nie jest potrzebna zadna dodatkowa
wykladnia.
Chyba ze jest to niezbedne do wykonania uslugi - ale w tym przypadku
nijak nie jest.

> Wszystkie
> systemy QoS są nielegalne, ponieważ kolejkują wg innych informacji.

Przeciez tam jest napisane czego nie moga robic.

> Ja
> bym przyjmował, że treścią chronioną jest to co otrzymuje i wysyła
> aplikacja, niższe warstwy OSI nie są chronione, jako, że nie
> przekazują żadnej treści, a są jedynie kopertami.

A skad mozesz wiedziec czym sa? Skad w ogole pomysl, ze AbA i B
uzywaja jakichs aplikacji?

> To jakby rozciągać
> ochronę zwykłej poczty, tajemnicy korespondencji na wygląd koperty,
> znaczka.

Nie. To tak jakby przeczytac co jest napisane w ustawie.

Przyznaje ze ja akurat nie uznaje samej litery prawa zawsze jako
najwiekszego autorytetu i bylbym sklonny zgodzic sie na takie
wykorzystanie informacji z "naglowkow", ktore sluzy lepszemu wykonaniu
uslugi (a nie tylko jest do tego niezbedne).

Ale jesli juz zakladamy ze mozna legalnie grzebac w naglowkach, jesli
potrzebne jest to polityce i biznesowi, to nie opowiadajmy za chwile
bajek, ze nie wolno, jesli byloby to z korzyscia dla klienta.

> Policja zwraca się też do administratorów systemów o
> informacje, których administratorzy nie powinni mieć wg tej wykładni,
> np do kogo wysyłał maile użytkownik i od kogo otrzymywał.

To jest nieco inna sprawa, poczta jest kierowana _do_ serwera SMTP,
i tu chodzi o informacje niezbedne do wykonania uslugi. Co innego
gdyby pytali o np. zawartosc naglowkow RFC822, albo o tresc listow.

--
Krzysztof Halasa