Re: Dlaczego nie ma ??czno?ci mi?dzy TPNET a polskimi serwerami IRCNetu?

Autor: Maciej Bebenek <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 22:57:19 MET

Michal Jankowski wrote:

> Porty w ogóle są zdefiniowane dla niektórych protokołów tylko...
>
> Rozumiem, że podstawy prawnej uznawania nagłówka poziomu N za nagłowek,
> a poziomu N+1 za zawartość, to się nie doczekamy.

Poruszyłeś zagadnienie jak na razie nierozwiązywalne. IMO jedynie
wykładnia procesowa (chetnie przez SN) mogłaby to rozwiązać. Chociaż
jest pewne światełko w tunelu - art, 159 PT

Art. 159. 1. Tajemnica komunikowania się w sieciach telekomunikacyjnych,
zwana dalej "tajemnicą telekomunikacyjną", obejmuje:
[...]
   3) dane transmisyjne, które oznaczają dane przetwarzane dla celów
przekazywania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych lub naliczania
opłat za usługi telekomunikacyjne, w tym dane lokalizacyjne, które
oznaczają wszelkie dane przetwarzane w sieci telekomunikacyjnej
wskazujące położenie geograficzne urządzenia końcowego użytkownika
publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych;
[...]
2. Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych
tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca
komunikatu, chyba że:
   1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej
wykonania;
[...]

Osobiscie interpretuję to w następujący sposób: operator /service
provider ma prawo odczytać treść przekazywanej informacji chronionej
tajemnicą telekomunikacyjną tylko i wyłącznie w celu wykonania usługi. Z
tego, co powszechnie wiadomo, po to by przekazać pakiet danych z
zakończenia sieci A do zakończenia sieci B potrzebne sa jedynie adresy
IP A i B.

Niemniej jest to tylko teza. PT było pisane przez telefoniarzy i dla
telefoniarzy i cokolwiek więcej niż transmisje głosu i numer terminala
abonenckiego należy interpretować.

M.