Re: Dlaczego nie ma ??czno?ci mi?dzy TPNET a polskimi serwerami IRCNetu?

Autor: Robert Rędziak <rekin_at_gm.wkurw.org>
Data: Tue 28 Oct 2008 - 14:03:44 MET

On Tue, 28 Oct 2008 12:31:03 +0000 (UTC), Tomasz Piłat
<poncki-NOSPAM-USUN@irc.pl> wrote:

> Robert, jesteś pewien, że przy wielkości sieci &tp (a właściwie stosunkowi
> liczby klientów do liczby personelu, który byłby w stanie to obsłużyć, nakładu
> zasobów do tego potrzebnych i zachowując przy tym racjonalność ekonomiczną)
> taki mechanizm działałby sprawnie?

 Śmiem twierdzić, że gdyby zaczęli od razu tworzyć takie
 mechanizmy, to do dziś byłyby całkiem sprawne i nie wymagałyby
 wielkich nakładów. Teraz posprzątanie tego syfu na pewno będzie
 wymagało dużych wysiłków.

> Aczkolwiek problem jest bardziej techniczny: bo na przykład zombie DDoSujące
> nie robi tego cały czas. Jak ktoś wyłącza komputer, to phishing serwowany
> przez malware na nim zainstalowane chwilowo "znika". Więc jak _na odległość_
> stwierdzić, czy w danej chwili konkretny komputer jest zarażony?

 Ale kiedyś jest włączony i wtedy generuje bardzo
 charakterystyczne objawy. Jeśli takowe objawy nie pasują do
 wypracowanego wzorca, to sprawa jest jasna.

> Jak
> stwierdzić, że już nie jest? Nie sądzisz, że automatyczne sterowanie
> tym pociągałoby za sobą koszmarną liczbę pomyłek?

 Odcięcie następuje w momencie występowania nietypowych objawów.
 Odblokowanie na prośbę klienta (nawet przez klik na stronie, na
 której jest przekierowany). Tam też informacja, że
 nieodwirusowana maszyna zostanie zablokowana ponownie, z
 zablokowaną możliwością odblokowania przez jakiś czas.

 Wiele osób sugerowało też prostsze rozwiązania:

 - stałą adresację, aby kupa zrobiona przez jednego klienta nie
   spadała drugiemu na barki,
 - blokowanie portu tcp/25.

> A tak swoją drogą &tp blokuje dobrze udokumentowane przypadki, szczególnie
> w wypadku opornych na współpracę klientów, lub takich z którymi nie można
> się przez dłuższy czas skontaktować. Warto pamiętać, że &tp ma prawny obowiązek
> poinformowania (pisemnie/telefonicznie) abonenta o zawieszeniu wykonania
> umowy jaką z nim zawarła, oraz o powodach tego...

 To jest kwestia odpowiednich zapisów w umowie.

 r.

robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl