Re: Sterzynska w GW

Autor: T <t_at_invalid.invalid>
Data: Sun 30 Dec 2007 - 23:07:41 MET

Krzysztof Halasa pisze:

> Oczywiscie ze prawda - spojrz w cennik, przyklad: najtansza neostrada ze
> strony TP kosztuje (w ciagu 3 lat) 1346,40 zl, "normalna cena" wynosi
> teoretycznie 6060,96 zl.
>
> Dla opcji 6 Mb/s roznica jest mniejsza, ale wciaz jest to odpowiednio
> 3836.40 zl oraz 10496,88 zl.

Nie chce mi się czytać tej umowy, ale jeśli nie dopuszcza zerwania umowy
w trakcie jej trwania i wyrównania różnicy pomiędzy abonamentem
promocyjnym a normalnym, za okreś WYKORZYSTANY, to tego typu zapisy były
już niejednokrotnie podważane przez sądy. ZTCP można je znaleźć z
rejestrze klauzul zakazanych. Więc i tutaj jest juz narzędzie
przeciwdziałania takim praktykom.

> [...]
> (rynkowej albo np. ceny obowiazujacej dla umow 12-miesiecznych), musisz
> zaplacic cene, za ktora nikt tej uslugi nie kupuje.
>
> Czy jesli zobaczylbys w sklepie ziemniaki po 10 zl/kg, to nazwalbys to
> normalna cena? Czy jesli sprzedawca sprzedawalby Ci te same ziemniaki po
> 2 zl/kg, ale tylko pod warunkiem, ze bedziesz codziennie kupowal ich 1
> kg przez 3 lata (albo doplacisz do "normalnych" 10 zl/kg w przypadku
> wczesniejszej rezygnacji), to uwazalbys to za "oczywiste" i uczciwe? Juz
> nawet bez argumentu, ze dzialalnosc innych sklepow bylaby niemozliwa.

Tak. [Zresztą zaraz znalazłby się ktoś, kto by zaoferował je za 2,50 bez
umowy]

> I powiedzmy ze 1% klientow pojdzie do sądu i 50% z nich wygra - o to
> chodzi?

Więc co? Chcesz utworzyć jakiś nadsąd, w postaci np. p. Streżyńskiej?

--
http://tomasz.insane.pl