Re: Sterzynska w GW

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Sun 30 Dec 2007 - 22:55:19 MET

T <t@invalid.invalid> writes:

> Nieprawda.

Oczywiscie ze prawda - spojrz w cennik, przyklad: najtansza neostrada
ze strony TP kosztuje (w ciagu 3 lat) 1346,40 zl, "normalna cena"
wynosi teoretycznie 6060,96 zl.

Dla opcji 6 Mb/s roznica jest mniejsza, ale wciaz jest to odpowiednio
3836.40 zl oraz 10496,88 zl.

Dodatkowo normalny abonament placisz w ratach co miesiac, zas kare
placisz z gory, jednorazowo - to dodatkowo zwieksza koszt zerwania
umowy (zwlaszcza gdybys musial wziac na to np. kredyt).

Poza tym, nawet jesli jestes w momencie, w ktorym wysokosc kary oraz
pozostaly do zaplacenia abonament sa rowne, to chyba lepiej - za te
same pieniadze - miec usluge o jakiejkolwiek jakosci niz nie miec
jej w ogole?

> To nie jest kara.

Oczywiscie ze jest, ktorej cechy kary tu brakuje?

> Promocja polega na tym, że podpisujesz umowę na 3 lata
> i masz taniej. Jeśli rezygnujesz po roku, to zapłać za ten rok wg.
> normalnej ceny, a nie promocyjnej. To chyba oczywiste, prawda?

Jasne, niestety w przypadku neostrady nie mozesz zaplacic normalnej
ceny (rynkowej albo np. ceny obowiazujacej dla umow 12-miesiecznych),
musisz zaplacic cene, za ktora nikt tej uslugi nie kupuje.

Czy jesli zobaczylbys w sklepie ziemniaki po 10 zl/kg, to nazwalbys
to normalna cena? Czy jesli sprzedawca sprzedawalby Ci te same
ziemniaki po 2 zl/kg, ale tylko pod warunkiem, ze bedziesz codziennie
kupowal ich 1 kg przez 3 lata (albo doplacisz do "normalnych"
10 zl/kg w przypadku wczesniejszej rezygnacji), to uwazalbys to za
"oczywiste" i uczciwe? Juz nawet bez argumentu, ze dzialalnosc innych
sklepow bylaby niemozliwa.

> Głosujesz
> na PPS?

Jesli PPS = Polska Partia Socjalistyczna to przypadkiem mam wrazenie
ze powyzsze teorie bardziej pasuja do zmutowanej PPR.

> Operator zawsze może mieć inne zdanie, od rozstrzygania takich spraw jest
> sąd.

I powiedzmy ze 1% klientow pojdzie do sądu i 50% z nich wygra - o to
chodzi?

> Oczywiście, w skład jej zarządu z pewnoscią nie wchodzą idioci.

Nie wiem skad ta pewnosc, ale moze tam to inaczej wyglada.

--
Krzysztof Halasa