Re: Tpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Sun 23 Dec 2007 - 23:27:23 MET

> Na slasku to nie wiem, ale np. w Warszawie bylo tak, ze FR wchodzil
> na port V.35 Passporta na centrali, i tam byl robiony routing (jesli
> to byl Internet oczywiscie). Przynajmniej tak bylo gdy tego jeszcze
> uzywalem.
> Bardzo bylbym zdziwiony gdyby w Katowicach bylo inaczej ale
> oczywiscie nie wiem na pewno.

a to fakt, był taki okres, ze część FRów przechodziła przez Rybnicki router.
Coś kolo wspominał o VRFie na Passporcie.

Ale tylko część. Inne leciały nadal starą siecią. Tyle ze wtedy powoli
przestało mnie to interesować, bo 2Mbit to przestała być prędkość.

> Jak robia te E1? Multiplekserami? Bo chyba nie wierzysz ze to sa
> prawdziwe E1 w sensie np. G.703.

hmm, a może jednak ? Kiedyś z kimś od nich zagadałem to mniejwięcej tak to
określili.

> Co robi routing tych "E1" na Francuskiej?

a pytaj mnie, może mają jakąś karte STM-1 w routerze która potrafi
terminować E1ki.

A może jakieś klocki typu Passport które toto agregują w HSSI.

Zresztą, przy gwarancji MIR=CIR to jest mimo wszystko najprostrze.

Marcin