Re: Tpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Sun 23 Dec 2007 - 18:39:07 MET

"Marcin Kuczera" <marcin@leon.usun-to.pl> writes:

> a to tu się mylisz. Na śląsku (byłe katowickie) wszystkie FR są terminowane
> w Katowicach i to chyba
> nawet na Francuskiej.

Na slasku to nie wiem, ale np. w Warszawie bylo tak, ze FR wchodzil
na port V.35 Passporta na centrali, i tam byl robiony routing (jesli
to byl Internet oczywiscie). Przynajmniej tak bylo gdy tego jeszcze
uzywalem.
Bardzo bylbym zdziwiony gdyby w Katowicach bylo inaczej ale
oczywiscie nie wiem na pewno.

> Tak więc 99% FRów leci traktem E1 do Francuskiej.

Jak robia te E1? Multiplekserami? Bo chyba nie wierzysz ze to sa
prawdziwe E1 w sensie np. G.703.

Co robi routing tych "E1" na Francuskiej?

> To się zaczęło, jak TP wprowadziła "bajerancką" gwarancje 100% MIR = CIR, a
> przypuszczam ze tłem
> do tego było zlikwidowanie infrastruktury FR której się nie opłacało
> utrzymywać bo SDH/PDH suma sumarum
> wychodziło taniej (utrzymanie jednej sieci zamiast kilku).

Przeciez oni zlikwidowali miedzycentralowe FRy juz duzo wczesniej,
i wlasnie dlatego terminowali IP na Passportach, a tylko gdy bylo
trzeba, przepychali to jako FR-w-ATM.

--
Krzysztof Halasa