Re: Tpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.

Autor: Radosław HORODNICZY <radekh_removeit_at_gmail.com>
Data: Mon 24 Dec 2007 - 10:25:09 MET

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości
news:m3bq8hz4xw.fsf@maximus.localdomain...

> Na slasku to nie wiem, ale np. w Warszawie bylo tak, ze FR wchodzil
> na port V.35 Passporta na centrali, i tam byl robiony routing (jesli
> to byl Internet oczywiscie). Przynajmniej tak bylo gdy tego jeszcze
> uzywalem.
> Bardzo bylbym zdziwiony gdyby w Katowicach bylo inaczej ale
> oczywiscie nie wiem na pewno.

> Jak robia te E1? Multiplekserami? Bo chyba nie wierzysz ze to sa
> prawdziwe E1 w sensie np. G.703.

Zawsze bylo tak ze ostatnia mila byla robiona na modemach,
ktore przenosily g.703 / g.704 potem jesli byl nortel passport to
wchodzilo od razu do portu nortela (przez np lanexa) albo szlo
po sdh do najblizszej lokalizacji gdzie byl passport.

> Co robi routing tych "E1" na Francuskiej?

> Przeciez oni zlikwidowali miedzycentralowe FRy juz duzo wczesniej,
> i wlasnie dlatego terminowali IP na Passportach, a tylko gdy bylo
> trzeba, przepychali to jako FR-w-ATM.

Nie wiem czy dobrze kojaze ale jak robilismy testy w CST to passporty robily
za switche FR. Czyli takie twoje PVC 99 defacto szlo do nortela, potem ATMem
szlo do rutera brzegowego gdzie bylo terminowane IP.

Chociaz swego czastu to tez sie u nich zmienialo, staz przez lata pojawialy sie
pojecia "wirtualnych ruterow" "zlotych portow" itp :)