Re: wieści ze świata polityki

Autor: Lukasz Kozicki <ROT13yxbmvpxv_at_vg.cy.invalid>
Data: Tue 06 Nov 2007 - 18:19:58 MET

Jan Werbiński napisał(a):

> Jaki sens ma karanie wykroczenia karą, która stanowi
> KILKA PROCENT PRZYCHODÓW Z TEGO WYKROCZENIA?

Popraw mnie jeśli się mylę, ale w typowej gospodarce
zysk = przychód - koszt. Dotkliwość kary należy IMHO
oceniać nie przez porównanie jej z dochodem, ale zyskiem.
Zysk stanowi zwykle kilka % przychodu (choć w wypadku TP
być może jest to nawet 50% przychodów...) Nakładanie kary
wysokości 100% lub 200% zysku ma sens, mniej jeśli to 5%
czy 50% zysku. Nie wiem czy kara nałożona na TPSA to
bardziej 50% zysku, czy raczej 200% zysku, ale IMVHO
nakładanie kary wysokości np. 100% dochodu, a więc może
500%, a może 1000% zysku, byłaby *jednak* niesprawiediwa
(mimo całej mojej niechęci do tej firmy), a przy tym łatwa
do uchylenia przed sądem.

Pozdr,

--
ŁK